Programlama ile ilgili...

Pascal Programlama – Giriş

– Program Geliştirme BİLGİSAYARDA PROGRAM GELİŞTİRME Program Geliştirme, belli bir işi yapan bilgisayar  programının üretilmesidir. Program üretilmesi daha önce hazırlanan verilerin belirli komutlar sayesinde bilgisayara verilerek istenilen sonuçların alınmasıdır.Program geliştirme, yapılacak programın tasarımını, bir bilgisayar dili ile kodlanması ve bakımını kapsar. Problem çözümlerinde izlenecek ...Devamını Oku

jQuery,JSON ve pHp Mükemmel Grup :)

Geçenlerde kkulife a galeri yapmaya çalışırken yeni bir olayla karşılaştım. JSON.. jQuery nin türkiye mail grubu ile mesajlaşırken Hüseyin Berberoğlu saolsun aklımda bişeyler oluşturması amacı ile google da bu 3 lü yü arayabilirsin demişti. Bende hemen araştırmaya başladım ve karşıma güzel sonuçlar çıktı. Tabiki ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 12

Quick-Basic Kursu Bölüm 12: Dosya işlemleri-3 Yalnız metin içermeyen dosyalar vardır. Örneğin; resim(BMP,JPG,GIF …) ses(WAV,MP3 …), video(AVI, MOV, MPG …) gibi dosyalar. Bu tür dosyalar içinde metin aranmaz ve metinle ilgili işlemler de yapılmaz. Ama örneğin bir gif dosya yapısını öğrendiniz ve dosya içindeki ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 11

Quick-Basic Kursu Bölüm 11: Dosya İşlemleri-2 Bu bölümde Random dosya oluşturma, dosyaya yazma ve okumayı öğreneceğiz. Rasgele Erişimli(RANDOM) Dosya Oluşturma Belli bir kayıt yapısı olan dosya türleri için uygundur. Dosyadaki tüm kaydı birden okuma yada yazma gibi bir problem olmadığından dolayı bellek için de ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 10

Quick-Basic Kursu Bölüm 10: Dosya İşlemleri-1 Bilgileri değişkenlere aktararak bellekte tutabiliyoruz ve onlarla ilgili işlemler yapabiliyoruz. Belleğe aktarılacak ve işlenilecek bilgiler çok sayıda ve belli bir düzende ve değişme ihtimali olan bilgileri program kodları içine yazmak mantıklı olmayacaktır. Qbasic’in kullanacağı bellek de sınırlıdır. Örneğin ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 9

Quick-Basic Kursu Bölüm 9: Rakamlarla ilgili işlemler ABS Verilen sayının mutlak(ABSolute) değerini verir. Sayı negatif ya da pozitif olsa da sonuç pozitif olur. PRINT ABS(-127) PRINT ABS(254) INT Sayının tam kısmını verir. Sayı negatif ise bir küçük sayıyı verir. ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 8

Quick-Basic Kursu Bölüm 8: Karakterlerle ilgili işlemler Kursun bu bölümünde karakterle ilgili komutları inceleyeceğiz. PRINT Verileri ekrana yazdırmak için kullanıyoruz. PRINT ifade yada değişken , ; ifade olarak bir fonksiyon ya da matematiksel işlem olabilir. Virgül verileri belli atlama noktalarına dizerek yazar, Noktalı virgül ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 7

Quick-Basic Kursu Bölüm 7: Goto, Gosub, Sub, Function Programlarımızdaki kodlar arttıkça veya programın işlevleri arttıkça bazı tekrar eden işlemler gerekli olabilir. Ya da içinde birkaç şey değiştirerek aynı işlemler yapmak gerekir. Bunun için alt programlar kullanılır. Ayrıca Fonksiyonlar ve Alt programlar kullanmak programınızın okunurluğunu ...Devamını Oku

Quick Basic – Bölüm 6

Quick-Basic Kursu Bölüm 6: Diziler Dizilere neden ihtiyaç duyulur? Çünkü binlerce değişkeni tanımlamak uzun sürer ve kullanışlı olmaz. Örneğin 12 ay için ayrı ayrı değişken tanımlamak yerine yalnız bir boyutlu değişken tanımlamak yeterlidir. DIM AY(12) gibi. Dizi tanımlama. (Hafızada yer açma) DIM AY1 AS ...Devamını Oku